Steambox

Steambox

2020-1-HU01-KA201-078743

Proje Başlangıç ​​Tarihi:01.09.2020

Proje Bitiş Tarihi:01.08.2023

TOPLAM BÜTÇE: 218 997,00 EUR

Koordinatör:

Kaposvar Üniversitesi

Ortaklar:

Hacettepe Üniversitesi (HÜ) – Türkiye

Johannes Kepler Üniversitesi (JKU) – Avusturya

Jyväskylä Üniversitesi (JYU) – Finlandiya

STEAM alanlarının öğrenme sürecine disiplinler arası entegrasyonu yeni ortaya çıkan bir kavramdır. Büyüyen bu olgu, bilgi yüzyılında sahip olunması gereken yeni beceriler ve temel yeterlilikler de dahil olmak üzere birçok eğitim politikası raporunda da yerini aldı. Son zamanlarda yapılan araştırmalar entegrasyon ihtiyacını vurgulasa da uygulama alanında hala bir boşluk var. İlgili literatür, teorinin pratiğe aktarılmasında 1) öğretmenlerin bilgi, beceri ve deneyimlerinin 2) altyapı, platform ve araçların, 3) eğitim kaynaklarının entegrasyon sürecindeki en önemli faktörlerden bazıları olduğunu göstermektedir. Bu projede bu faktörlere hizmet edecek dört fikri çıktı (IO) ve beş çarpan etkinliği (ME) planlanmaktadır. Hedef grup öğretmenler, bazı durumlarda öğretmen adayları, öğretmen eğitimcileri, araştırmacılar ve öğrenciler olacaktır. Proje çerçevesinde, proje süresince IO ve ME’ler aracılığıyla en az 500 katılımcının birinci derece yararlanıcı olması beklenmektedir.

ME’ler aslında her ortak kuruluş tarafından gerçekleştirilecek öğrenme-öğretme-eğitim (LTT) faaliyetleridir. İlk ME, seçilen bildirilerle e-kitabın (IO4) içeriğine katkı sağlayacak STEAM Eğitimi üzerine bir konferans olacak. Başka bir ME, sanatın STEM eğitimine entegrasyonuna odaklanan öğrencileri, öğretmenleri ve akademisyenleri hedef alırken, diğerleri çeşitli ilgili konularda bir dizi STEAM çalıştayını içerecektir. Bu bağlamda ME’lerin projeye çıktı olarak hizmet ettiğini söylemek mümkündür. Etkinlikler çıktılar kadar nitelikli olacak ve LTT etkinliği olarak planlandığı için katılımcı sınırlaması olmayacak, tamamı açık olacaktır.

Proje açıklığı ve ortak seçimiyle ön plana çıkıyor. Tüm IO’lar GeoGebra gibi 20 yıllık geçmişi olan güçlü bir markanın garantisi altında açık ve sürdürülebilirdir. Konsorsiyumun gerçek bir stratejik ortaklıkla kurulduğunu söylemek mümkün. Kaposvár Üniversitesi, STEM alanlarının eğitimini bünyesinde barındırmaktadır ve GeoGebra aracılığıyla eğitim materyali geliştirme konusunda deneyimlidir. Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü oyunlaştırma, çevrimiçi öğrenme, eğitim kaynakları ve BİT’in eğitime entegrasyonu konularında uzmanlaşmıştır. Johannes Kepler Üniversitesi STEM Eğitimi Bölümü, GeoGebra’nın arkasındaki teknik güçtür ve hem STEM eğitimi hem de GeoGebra üzerine araştırmalar yürütmektedir. Jyväskylä Üniversitesi, özellikle sanatın STEM’e entegrasyonu için çalışıyor ve öğrenci ve öğretmenleri deneyim yoluyla eğitme konusunda uzmanlaşıyor.

https:steambocproject.eu

 

İlgili Yazılar