Başlangıç Tarihi: 01.01.2021
Bitiş Tarihi: 31.12.2023
PROJENİN ÖZETİ
Mesleki eğitim dünyada eğitim ve öğretimin en önemli dayanaklarından biridir. Maalesef diğer tüm eğitim formları ve programları gibi mesleki eğitim de COVİD-19 salgını nedeniyle geçtiğimiz yılın büyük bölümünde uzaktan eğitim olarak verilmeye devam ediyor. UNESCO verilerine göre 144 ülke eğitimlerini askıya aldı veya uzaktan eğitime yöneldi ve bu durum 1,3 milyardan fazla öğrenciyi etkiledi. Ülkeler, virüs bulaşma riskini azalttığı ve fiziksel alan gerektirmediği için uzaktan eğitime özel önem veriyor. Ancak mesleki eğitimde dijital içerik eksikliği ve öğretmenlerin mesleki uygulamalarını gerçekleştirirken karşılaştıkları zorluklar, uzaktan eğitimin yürütülmesinde önemli sorunlar olarak ortaya çıkmıştır. Ayrıca AB ve UNESCO tarafından açıklanan raporlarda uzaktan eğitimde öğrencileri ölçme ve değerlendirmenin zor olduğu belirtilmektedir. Bunun için hem uzaktan hem de eğitimde kullanılabilecek yenilikçi ölçme ve değerlendirme sistemleri geliştirilmelidir. Yapılan araştırmalar ve öngörüler doğrultusunda IoT teknolojilerinin gelecekte bugüne göre çok daha önemli bir kullanım boyutuna ulaşacağı ve IoT pazarının bu doğrultuda önemli ölçüde büyüyeceği inkar edilemez. Bu nedenle IoT alanında nitelikli çalışanlara ihtiyaç duyulacaktır. Ancak kaliteli ve iş piyasasının gerektirdiği özelliklere sahip öğrenciler yetiştirmek için yenilikçi IoT ders materyallerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Yapılan araştırmalar ve ihtiyaç analizi sonuçları bu konuda büyük bir eksikliğin olduğunu gösteriyor. Projemizde IoT alanında ihtiyaç duyulan öğrencilerin yetiştirilmesine yönelik öğretmen ve öğrenci merkezli entelektüel çıktılar geliştirilecektir. Geliştirilen entelektüel çıktılarla öğretmen ve öğrencilerin nitelikleri artacaktır.
Başvuru Sahibi: Avrupa Eğitim Merkezi Kopenhag
Ortaklar:
GT-ARC GEMEINNUTZIGE GMBH
E-Square
UC LİMBURG
EPRALIMA
Son yorumlar